Az egészségügyi szervezetfejlesztés 9 előnye

Az egészségügy egy rendkívül összetett és dinamikusan változó környezet, ahol az eredményességben az emberi tényező kulcsszerepet játszik. Az emberek azonban változnak.

Éppen ezért az intézményeknek fontos egy olyan, minden körülmények között jól működő rendszert kialakítani, ahol ez a dinamikus változás nem befolyásolhatja a hatékonyságot, az ellátás minőségét és az intézmény jó hírét. Itt jön képbe az egészségügyi szervezetfejlesztés, amely bár kezdetben bonyolult és időigényes folyamatnak tűnhet, ha elkészül, mindent sokkal egyszerűbbé és gyorsabbá tesz. Olvass tovább, és máris megtudhatod, miért fontos az egészségügyi szervezetfejlesztés. 

Az egészségügyi szervezetfejlesztés előnyei 

1.  Növekvő hatékonyság és produktivitás

Az egészségügyről sokaknak a hosszas várólisták, a futószalagszerű rendelések és a türelmetlen orvosok jutnak eszébe. Ez egy óriási lehetőség az intézmények számára, hogy a minőségibb ellátással megkülönböztessék magukat. Mindezt úgy, hogy a hatékonyság és a produktivitás sem szenved csorbát. A szervezetfejlesztési folyamat ezért minden esetben a folyamatok átvilágításával kezdődik. Sok esetben már ekkor felszínre kerülnek azok a területek, amelyek optimalizálásával növelhető a hatékonyság és az ellátás minősége is kifogástalan marad.

2. Javuló munkavállalói elégedettség

Az egészségügyi dolgozók munkahelyi jólléte és elégedettsége a betegellátás minőségét is befolyásolja, ami kulcsfontosságú a páciensek megtartásában és az új bejelentkezések növelésében. Gondoltad volna, hogy egy morcos orvos vagy türelmetlen asszisztens a marketing költségeket is növelheti? A vissza nem térő betegek és a negatív ajánlások miatt egyre többe kerül egy új páciens megszerzése.

Az egészségügyi szakdolgozók és orvosok elégedettségét növelheti a jól felépített onboarding folyamat, a könnyű beilleszkedés, az időben érkező bér (!), a megfelelő számú beteg, a könnyű parkolási lehetőségek, a digitalizáció vagy éppen annak hiánya és akár a megfelelő lokáció is. Érdemes ezeket a pontokat feltérképezni, így gyorsan kiderül, mitől elégedettek vagy éppen elégedetlenek a munkavállalóink.

3. Jobb munkahelyi légkör 

Embernek ember a farkasa, így nem is csoda, hogy a munkahelyváltások egy jelentős része a munkahelyi személyes konfliktusokra vezethető vissza. Rég rossz, ha ez már egyértelműen érezhető, hiszen ekkor már a páciensek is tapasztalják. 

Oka lehet az új és régi kollégák között fennálló bérfeszültség vagy akár a beilleszkedési nehézség is egy jól összeszokott csapatba. 

Az gyökérokok feltérképezésében nagy segítséget jelenthet a szervezetfejlesztő, a megoldásban pedig a különböző kommunikációs tréningek, konfliktuskezelő gyakorlatok vezethetnek eredményre.

4. Elégedettebb páciensek

Az elégedett páciens közvetetten növeli a bevételeket és csökkentheti a marketing kiadásokat, hiszen úton útfélen elújságolja, mennyire elégedett volt az egészségügyi intézménnyel. Ha pedig körbetekintünk a felnőtt ismerősök között, egyre többen vannak, akik valamilyen egészségügyi panasszal élnek és megbízható és kompetens orvost keresnek. 

A páciensek elégedettsége, azaz a betegközpontú ellátás folyamatainak felépítése ezért az egészségügyi szervezetfejlesztés egyik legfontosabb célja. 

A szervezetfejlesztés segítségével személyre szabottabb, gyorsabb és hatékonyabb ellátást biztosíthatunk, ami növeli az elégedettséget és bizalmat az intézmény felé.

5. Folyamatos innováció

A világunk gyorsan változik, így az intézmény nyitásakor bevezetett rendszerek szinte biztosan nem állják meg a helyüket napjainkban is. Elég csak a digitalizáció miatt új eszközökre vagy az egészségügyben megjelenő új technológiákra, kezelési módszerekre gondolni. 

Az egészségügyi szervezetfejlesztés abban is segíthet, hogy az új innovációk gyorsan és hatékonyan épüljenek be a mindennapi gyakorlatba, növelve ezzel az intézmény versenyképességét és az ellátás színvonalát. 

6. Változások profi menedzselése

Nem elég csak lekövetni ugyanakkor a változó technológiák, terápiák és eszközök megjelenését, érdemes a szervezetet is felkészíteni a változásokra, a gyors alkalmazkodásra és a páciensek változó igényeire is. 

A különböző tréningek ehhez óriási segítséget adhatnak.

7. Jobb kommunikáció és eredményesebb együttműködések

A hatékony belső kommunikáció és a gördülékeny csapatmunka az egészségügyi intézmények sikerének egyik fontos tényezője. A kommunikációs csatornákon és struktúrákon mindig lehet fejleszteni, így egyre jobb és jobb lehet az információáramlás és a kollégák közötti együttműködés, ami javítja az ellátás menedzselését és csökkenti az esetleges hibák előfordulását. 

8. Érezhető versenyelőny

Az innovációk, a folyamatos fejlesztések, a hatékonyabb betegellátás mind olyan tényezők, amelyekkel az egészségügyi intézmény jelentős versenyelőnyre tehet szert a városban, és akár még azon túl is. Hiszen ezek a szempontok vonzóbbá teszik a szervezetet a páciensek és az szakemberek előtt egyaránt.

9. Rugalmasabb szervezeti struktúra

Azok az egészségügyi szervezetek, amelyek képesek folyamatosan megújulni, gyorsan reagálni a piaci változásokat, a jogszabályi előírásokra és hatékonyan tudják kezelni a váratlan helyzetek hosszútávon is megtarthatják pozíciójukat és stabilabbak lehetnek. Még akkor is, amikor újabb és újabb egészségügyi intézmények nyitnak majd a környéken.

Több jel is egyértelműen utalhat arra, hogy érdemes egészségügyi szervezetfejlesztő segítségét kérni.

Egyértelmű jelek, hogy szervezetfejlesztőre van szükség

A kialakult problémákat soha nem lehet változatlan gondolkodással megszüntetni. A szervezetfejlesztő, azaz egy független, külső szakértő újszerű látásmódja azonban sokat segíthet az elakadások megértésében és a lehetséges megoldások megtalálásában. 

Egyértelmű, hogy egészségügyi szervezetfejlesztőre van szükség, ha

  • csökken az intézmény teljesítménye
  • egyre több probléma alakul ki a szervezeten belül
  • sokasodnak a negatív visszajelzések
  • nő a fluktuáció.

Ha Te is tapasztalod a fenti jeleket az egészségügyi intézmény működésében, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, segítünk hatékonyabbá tenni a folyamatokat! 

Kapcsolatfelvétel »

A MedConnect blogja

A MedConnect blogja

Olvass még több aktualitásról, érdekességről és az új HR trendekről az egészségügy folyamatosan változó világából a MedConnect blogon!


MedConnect Blog

Legfrissebb hírek az egészségügyi HR világából.

Kapcsolatfelvétel