Hír - 2024.03.28.

10 ok, ami miatt 2 hónap után felmond az új orvosod

Egészségügyi fejvadász praxisunkban gyakran fordulnak hozzánk az intézmények azzal a panasszal, hogy bár sikerült orvost vagy egészségügyi szakembert találni a kiírt pozícióra, de a szakember néhány hónap után felmond. A háttér okok sokrétűek lehetnek, de a tapasztalatom szerint az alábbi 10 ok közül valamelyik mindig szerepel közöttük.

Miért mondanak fel rekord gyorsasággal az orvosok? 

1. Hiányos vagy egyáltalán nincs onboarding folyamat

Mai modern világunkban minden technológia háttér adott ahhoz, hogy az intézmények egy jól bejáratott rendszert építsenek ki, ahol minden munkatárs pontosan tudja, hogy mikor mi a feladata, nincsenek felesleges feladatok és a munkaidő kihasználtsága is optimális. Demotiváló, ha hiányzik az onboarding, nem folyamatos a kommunikáció, nincsen pontosan definiálva a feladatkör és a folyamatok, az orvosnak a munkaideje szervezésével is foglalkoznia kell és csak rengeteg extra kérdés után derül ki, hogy mit hol talál és a különböző kérdéseivel kihez tud fordulni. A sikeres munka-erőfelvételt ezért nagyban befolyásolja az onboarding támogatás is. 

2. Feszültség alakul ki a kollégák között

Bár az egészségügyi szakemberek egyre jobban keresnek, mégis gyakori probléma, hogy bérfeszültség alakul ki az új kolléga és a régi munkatársak, esetleg a mentor között. A bérezek meghatározásakor érdemes erre is gondolni, hogy megelőzzük a bérfeszültség miatti felmondásokat.

3. Nem tud beilleszkedni az összeszokott teambe

Az onboarding folyamat fontos része a beillesztés megtervezése is és az employer branding is. A beillesztési folyamatban kiemelten fontos, hogy egy dedikált mentor foglalkozzon az új orvossal az első néhány hétben, amíg megismeri a vállalati viszonyokat, folyamatokat, a kollégákat, ezzel is erősítve a szervezeti egységek közötti kommunikációt. 

Az employer branding, azaz munkáltatói márkaépítés célja a vállalat vonzóvá tétele a potenciális munkavállalók előtt. Egy jól megtervezett employer branding stratégia segít a vállalatnak kiemelkedni a versenytársak közül, vonza és segít megtartani a legjobb munkavállalókat. Magában foglalja a vállalati kultúra, értékek és munkakörülmények kommunikálását a potenciális és jelenlegi alkalmazottak felé, valamint a vállalat külső megjelenésének és reputációjának menedzselését egyaránt. 

Nem gond, ha jelenleg nincs olyan ember a vállalatnál, aki a mentorszerepet megfelelően el tudná látni, segítünk kiválasztani a meglévő teamből az arra leginkább alkalmas kollégát és felkészítjük erre a fontos feladatra.

4. Nem időben, vagy nem a megegyezés alapján kapja meg a bérét

Mindannyian pénzből élünk és teljesen rendben van, hogy az orvosoknak és az egészségügyi szakembereknek is szükségük van a pénzre, amelyért megdolgoztak. Nagyon fontos ezért, hogy az orvosok is időben, a szerződésben rögzítettek szerint kapják meg a bérüket. 

Ugyanakkor adódhat olyan nem várt helyzet, hogy az intézmény csak késve vagy nem a megbeszéltek szerint tud utalni. Ezt is muszáj kezelni, ha másként nem működik, akkor független egészségügyi mediátor segítségével, aki segít megtalálni a megoldást, amellyel mindkét fél elégedett lehet. 

5. Túl kevés a beteg

Bár egyre több a beteg és a magánegészségügyet is egyre többen keresik fel, sokszor a klinika marketingjét is múlik, hogy mennyi beteg érkezik. Ha túl kevés a beteg és az orvos értékes munkaideje nem megfelelően kihasznált, az újabb elégedetlenségre adhat okot.  

6. Konfliktus alakul ki a szakmai vezetővel 

Ahány ház, annyi szokás és ahány orvos, annyi szakmai vélemény és szemlélet. Nem ritka, hogy azonos területen dolgozó kollégák között is eltérő a szakmai hozzáállás, ezért érdemes már a foglalkoztatás előtt tisztázni a szakmai irányelveket. 

7. Parkolási problémák

Bár sokszor előzetesen csak legyintünk arra, hogy nincs a klinikához tartozó parkoló, nehézkes a parkolás a környéken, vagy egyre többe kerül a parkolási díj, a mindennapokban komoly fejtörést okozhat. Bizony a vártnál jóval többször mond fel emiatt egy orvos alig néhány hónap munkaviszony után.

8. Asszisztens kérdés

Azzal kapcsolatban sem egységes az orvosok véleménye, hogy asszisztenssel vagy asszisztens nélkül dolgoznak-e szívesen. Vannak orvosok, akik jobb szeretnek asszisztencia nélkül foglalkozni a páciensekkel és maguk kezelni az szükséges adminisztrációt, másoknál épp a nővér megléte az egyik legfontosabb szempont, amikor igent mond egy megbízásra. Fontos ezt is jó előre tisztázni, mert utólag bonyolultabb változtatni.

9. Digitalizációs problémák

Modern világunk egyértelműen a digitalizáció felé halad és az egészségügyben is mindennapossá vált a különböző szoftverek használata. Gyakori problémát jelent ugyanakkor a mindennapi folyamatokban, ha az orvos nincs megfelelő betanítva a szoftver használatára, nem, vagy nem megfelelően használja a klinika rendszerét vagy gondot okoz az EESZT-hez való kapcsolódás, a pecsétszám rögzítése stb. Ez az elakadás az onboarding folyamat részeként ugyancsak tisztázható.

10. Nem megfelelő lokalizáció

Ahogy a parkoló esetében is csak használat közben derül ki, hogy nem megfelelőek a feltételek, a klinika elhelyezkedése is jelenthet gondot menet közben is. Bár kezdetben nem tűnt problémának a belvárosi elhelyezkedés, de a mindennapi bejutás, az idegőrlő forgalmi dugók és a vártnál hosszabb utazással töltött idő miatti késések is gondot okozhat és végső soron felmondáshoz vezethetnek. 

Költséges és időigényes egy jó orvos megszerezni, ugyanolyan fontos azonban, hogy hosszútávon is meg tudjuk őt tartani a praxisban. ne bízd a véletlenre, vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk. 

Kapcsolatfelvétel »

A MedConnect blogja

A MedConnect blogja

Olvass még több aktualitásról, érdekességről és az új HR trendekről az egészségügy folyamatosan változó világából a MedConnect blogon!


MedConnect Blog

Legfrissebb hírek az egészségügyi HR világából.

Kapcsolatfelvétel